Παρασκευή 8 Φεβρουαρίου 2013

Jerez: Full report


Fellipe Massa Jerez 2013
Γενικά

Όλες οι ομάδες είχαν την ευκαιρία να πάρουν κάποιες σημαντικές πληροφορίες για τα νέα τους μονοθέσια αλλά και για την συμπεριφορά τους στην πίστα. Ταυτόχρονα είδαμε όλες τις ομάδες να δοκιμάζουν μεγάλα stints προκειμένου να μελετήσουν την συμπεριφορά των νέων ελαστικών της Pirelli. Σε καθαρή ταχύτητα δεν μπορούμε να βγάλουμε εύκολα συμπεράσματα σίγουρα όμως υπήρχαν προβλήματα για όλες
τις ομάδες που δεν τους επέτρεψαν να ολοκληρώσουν τα προγράμματα που είχαν θέσει για την κάθε μέρα. Η αγωνία παρατείνεται στις 19 Φεβρουαρίου στην Βαρκελώνη όπου θα κάνει την εμφάνισή του ο Fernando Alonso και σίγουρα σύμφωνα με τις ομάδες θα υπάρχουν αισθητές αλλαγές στα μονοθέσια, βέβαια όλα θα απαντηθούν και κριθούν στο πρώτο GP στην Μελβούρνη. Stay tuned with Achaia Racing Team.     


1η μέρα

Ο Jenson Button ξεπέρασε το προβλήματα αξιοπιστίας που παρουσιάστηκαν το πρωί στην MP4-28 και συνέχισε στο να θέσει το ρυθμό για την 1η ημέρα των δοκιμών στην Ισπανία. Ο Βρετανός σταμάτησε στη πίστα μετά από μόλις τρεις γύρους λόγω βλάβης της αντλίας καυσίμου στην McLaren του, και παρέμεινε στο γκαράζ μέχρι το ήμισυ της ημέρας. Ένα παρόμοιο πρόβλημα οδήγησε στη εγκατάλειψη του Lewis Hamilton από την πρωτοπορία στο περσινό Grand Prix του Abu Dhabi.Ο Button ήταν τελικά σε θέση να επιστρέψει και στα τελευταία λεπτά της περιόδου έγραψε το 1m18.861s με τα νέα σκληρά ελαστικά της Pirelli, βάζοντας τον πάνω από οκτώ δέκατα μακριά από τους υπόλοιπους. Η δεύτερη θέση πήγε στον Mark Webber, ο Αυστραλός ανέβασε τη δική απόδοση αργά στην ημέρα μετά από ένα μέτριο πρωινό με την Red Bull RB9.Ο Webber πέρασε μπροστά από την Lotus του Romain Grosjean με ένα 1m19.709s, μόνο για να βρεθεί λίγο μετά πίσω από τον Button.Αυτό άφησε τον Grosjean στην τρίτη θέση, με τον Paul di Resta στη Force India τέταρτο και την Toro Rosso του Daniel Ricciardo πέμπτη, με τους τρεις να έχουν θέσει τους ταχύτερους χρόνους τους το πρωί. Ο Di Resta κατέγραψε τους περισσότερους γύρους από οποιονδήποτε άλλο οδηγό, με την τελική συγκομιδή του να είναι στους 89.Ο Felipe Massa κατάφερε να βελτιωθεί στην Ferrari F138 και τελείωσε τη μέρα έκτος ταχύτερος, αν και 1.6s πίσω από την McLaren. Στην πρώτη του ημέρα δοκιμών για την Sauber, ο Nico Hulkenberg ήταν έβδομος ταχύτερος, ακριβώς μπροστά από τον Nico Rosberg και το στρατόπεδο της Mercedes που επλήγησαν. Ο Rosberg έτρεξε για λίγο το πρωί, αλλά η μέρα του ήρθε σε ένα πρόωρο τέλος λόγω ηλεκτρικής βλάβης. Ο Pastor Maldonado, οδηγώντας την περυσινή Williams FW34, και τελείωσε ακριβώς μπροστά από τους πρωτάρηδες στην F1, Giedo van der Garde και Max Chilton.Ο Chilton βγήκε εκτός πίστας και χτύπησε λίγο το μονοθέσιο του το απόγευμα, με την Marussia αργότερα να βρίσκει βλάβη στην πίσω ανάρτηση.

2η μέρα

Ο Romain Grosjean καθόρισε το ρυθμό κατά τη δεύτερη ημέρα των δοκιμών της Formula1 στη Jerez, ενώ η πρώτη βόλτα του Lewis Hamilton για τη Mercedes κόπηκε απότομα από ένα ατύχημα. Ο Grosjean από το πρωί ήταν γρήγορος, ενώ και το απόγευμα με το μαλακό ελαστικό έκανε ένα πακέτο γρήγορων γύρων. Τελικά κατέβηκε στο 1m18.218s, έξι δέκατα ταχύτερα από τον Jenson Button στην McLaren από χτες, πριν αλλάξει πλάνο και επικεντρωθεί σε βαριά φορτία καυσίμων και τα σκληρά ελαστικά. Ο Grosjean ήταν ο μόνος οδηγός από τους πρώτους εννέα που βελτιώθηκαν το απόγευμα, και με μόλις τρία λεπτά να έχουν απομείνει στο ρολόι τέλειωσε την ημέρα με κόκκινη σημαία καθώς σταμάτησε μεταξύ των στροφών 3 και 4.Ο Nico Hulkenberg, επίσης, σταμάτησε την Sauber του προτού να μπορέσει να πάει πίσω στα pits, σταματώντας μεταξύ των στροφών 8 και 9 καθώς έμεινε από καύσιμα.Εκτός από την απόδοση της Lotus, το επίκεντρο της ημέρας ήταν το δράμα της Mercedes.Μετά την χτεσινή ημέρα όπου λόγω ενός ηλεκτρικού προβλήματος, ο Nico Rosberg έκανε μόνο 11 γύρους, ο Hamilton έκανε μόλις 15 γύρους σήμερα πριν το πρόβλημα με τα πίσω φρένα τον αναγκάσει να συντριβεί στη στροφή Dry Sack.Η Mercedes προσπάθησε να διορθώσει τις βλάβες και να ξαναβγεί ο Hamilton στην πίστα, αλλά αποφάσισε μετέπειτα να εργαστεί με επισκευές σε τομείς όπως τα υδραυλικά.Υπήρχαν βελτιώσεις στο κάτω μέρος του grid το απόγευμα. Ο Pastor Maldonado έκανε 71 γύρους μετά από ένα πρόβλημα στον συμπλέκτη που είχε καθυστερήσει την Williams νωρίτερα, και ο Giedo van der Garde βρέθηκε έξι δέκατα με την Caterham το απόγευμα για να τελειώσει τη μέρα στο 1m21.311s.Ο οδηγός της Force India, James Rossiter που ασχολείται με την οδήγηση στον προσομοιωτή, επέστρεψε στην F1 για δοκιμές για πρώτη φορά μετά από τις δοκιμές με τη Super Aguri το 2008.Ο Βρετανός πήρε τη σκυτάλη από τον Paul di Resta με μόλις πάνω από μία ώρα να απομένει, και σε 19 γύρους κατάφερε καλύτερο χρόνο στο 1m21.273s.Ο νέος πιλότος της Marussia, Luiz Razia σταμάτησε με πρόβλημα στον κινητήρα το πρωί. Παρά τις προσπάθειες της ομάδας, δεν διορθώθηκε το πρόβλημα εν καιρώ ώστε να επανέλθει στην πίστα.

3η μέρα

Ο ταχύτερος γύρος του Felipe Massa από το πρωί ήταν αρκετός για να εξασφαλίσει ότι η Ferrari θα μείνει στη κορυφή για σήμερα, όταν και ο παγκόσμιος πρωταθλητής Sebastian Vettel πήρε την πρώτη του γεύση από την Red Bull RB9.
Ο Βραζιλιάνος έθεσε τον ταχύτερο χρόνο μέχρι στιγμής για αυτή την εβδομάδα στη Jerez, όταν έσπασε το φράγμα 1m18s με τα μαλακά ελαστικά. Το 1m17.879s του δεν απειλήθηκε το απόγευμα, με μόνο τον Nico Rosberg με την Mercedes W04 να είναι σε θέση να βρεθεί εντός δευτερολέπτου από το χρόνο του βραζιλιάνου.Τρία διαφορετικά αυτοκίνητα – McLaren, Lotus και τώρα η Ferrari – έχουν βρεθεί στην κορυφή για τις τρεις πρώτες ημέρες. Ο Rosberg παρείχε μια ευπρόσδεκτη ανακούφιση μετά τις βλάβες της Mercedes από τις πρώτες ημέρες και έκανε 148 γύρους, άνετα τις περισσότερες από κάθε οδηγό. Ο Vettel πέρασε και αυτός σε τριψήφιο νούμερο στην καταμέτρηση γύρων, ενώ η βελτίωση του το απόγευμα ήταν αρκετή για να τον στείλει στην τρίτη θέση συνολικά. Ο Kimi Raikkonen, όπως και ο Vettel πήρε την πρώτη του γεύση στο αυτοκίνητο της ομάδας του για το 2013, βελτιώθηκε στην απογευματινή περίοδο και τελείωσε μόλις πάνω από ένα δέκατο του δευτερολέπτου πίσω από τον τριπλό παγκόσμιο πρωταθλητή. Στην πρώτη ημέρα του στην Toro Rosso STR8, ο Jean-Eric Vergne τερμάτισε πέμπτος, ακριβώς μπροστά από το οδηγό προσομοιωτή για την Force India, James Rossiter. Ο Rossiter κατάφερε 42 γύρους το πρωί πριν παραδώσει το μονοθέσιο στον Paul di Resta, το πρόγραμμα του οποίου στη συνέχεια εκτροχιάστηκε μετά από μόλις επτά γύρους λόγω ενός προβλήματος με την εξάτμιση. Ο Jenson Button, ο οποίος προκάλεσε ένα πρόωρο τέλος στην ημέρα, όταν σταμάτησε στην πίστα μεταξύ των στροφών 7 και 8, ήταν έβδομος μπροστά από τον νέο οδηγό της Sauber, και πρωτάρη Esteban Gutierrez. Ο μεξικανός ήταν ο δεύτερος πιο πολυάσχολος οδηγός της ημέρας με 110 γύρους. Αρκετές βελτιώσεις στους γύρους του το απόγευμα βοήθησαν τον Max Chilton να ανέβει στην ένατη, πάνω από τον Valtteri Bottas της Williams και Charles Pic της Caterham.

4η μέρα

Ολοκληρώθηκε το πρώτο τετραήμερο δοκιμών στη Jerez με τον Kimi Raikkonen να κάνει τον καλύτερο χρόνο της ημέρας σε μαλακά ελαστικά κατά τη διάρκεια του απογεύματος, το οποίο επεκτάθηκε κατά 30 λεπτά για να αναπληρωθεί ο χρόνος από μια καθυστέρηση που προκλήθηκε από επισκευές στη πίστα το μεσημέρι. Ο Raikkonen είχε επιτεθεί σε εκείνο το γύρο για περάσει την Caterham του Charles Pic που ήταν μπροστά του, αντί να κρατήσει απόσταση και να μείνει πιο πίσω του.
Μετά από εκείνο το γρήγορο γύρο ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 2007 επανέφερε το μέτριο ρυθμό του για πακέτο περισσότερων γύρων. Ο γύρος του Raikkonen ήταν αρκετός για να αποτρέψει την Force India του Jules Bianchi να μείνει στην κορυφή, καθώς ο ίδιος προσπαθεί να κερδίσει τη δεύτερη κενή θέση στην ομάδα του Silverstone. Ο γύρος του Bianchi, ο οποίος ήρθε αμέσως μετά τη μακρά διακοπή στη μέση της ημέρας, έγινε με τα μαλακά ελαστικά. Ο νεαρός οδηγός από το πρόγραμμα της Ferrari δεν είχε την ευκαιρία να απαντήσει στον γύρο του Raikkonen, καθώς παρέδωσε την Force India στον Paul di Resta για τις δύο τελευταίες ώρες. Ο παγκόσμιος πρωταθλητής Sebastian Vettel ήταν τρίτος ταχύτερος για τη Red Bull για μια ημέρα όπου επικεντρώθηκε στις μεγάλες αποστάσεις με τα μεσαία και τα σκληρά ελαστικά. Ο Esteban Gutierrez της Sauber κατάφερε να ανέβει τέταρτος με ένα γρήγορο γύρο σε μικρό πακέτο γύρων, αλλά πέρασε το μεγαλύτερο μέρος του απογεύματος για να συνηθίσει το πώς τα ελαστικά της Pirelli συμπεριφέρονται σε μεγάλες αποστάσεις. Μια σειρά από μικρού μήκους αποστάσεις με το μαλακό ελαστικό βοήθησαν τον Jean-Eric Vergne να ανέβει στην πέμπτη θέση αργά μέσα στην ημέρα, ανεβαίνοντας μπροστά από τον Lewis Hamilton. Ο Βρετανός είχε μια πολύ καλύτερη δεύτερη ημέρα με τη νέα του ομάδα, μετά το ατύχημα της Τετάρτης, λόγω σύγκρουσης, με την καταγραφή των περισσότερων γύρων από οποιονδήποτε. Ο νέος δοκιμαστής της Ferrari, Pedro de la Rosa επανήλθε το απόγευμα μετά από ένα πρόβλημα με το κιβώτιο που είχε και σταμάτησε την F138 το πρωί. Ο Ισπανός ολοκλήρωσε 50 γύρους.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου