Ο Fernando Alonso έδωσε στη Ferrari την πρώτη νίκη της στην
Formula1 για τη σεζόν του 2013 καθώς η τακτική εκκίνησης με τα μαλακά ελαστικά
αποδείχθηκε η σωστή σε έναν αγώνα με κυρίαρχο ρόλο τη στρατηγική στο κινεζικό
GP.
Οι Kimi Raikkonen και Lewis Hamilton χρησιμοποίησαν την ίδια
στρατηγική για να συμπληρώσουν το βάθρο, καθώς η τακτική του Sebastian Vettel
θα μπορούσε μόνο να του δώσει την τέταρτη θέση, μόλις λίγα εκατοστά πίσω από
τον Hamilton σε ένα συναρπαστικό τελείωμα.
Ο αγώνας εκτυλίχθηκε ως δύο παράλληλοι αγώνες μεταξύ εκείνων
που ξεκίνησαν στα μαλακά, αλλάζοντας τα γρήγορα και στη συνέχεια έπεσαν σε
κίνηση, και εκείνοι που ξεκίνησε στα μεσαία, ανέβηκαν μπροστά, αλλά είχαν να
αντιμετωπίσουν το μαλακό ελαστικό αργότερα.
Ο Alonso πίεσε γρήγορα προς τα εμπρός από την αρχή. Μια αργή
εκκίνηση από τον Raikkonen σήμαινε οι Ferrari ήταν στη δεύτερη και τρίτη θέση
από τη στροφή 1, και οι δύο Alonso και Felipe Massa προσπέρασαν τον Hamilton
στον πέμπτο γύρο, καθώς τα μαλακά ελαστικά της Mercedes ξεθωριάσανε πιο
γρήγορα.
Ο Massa έμεινε έξω ένα γύρο περισσότερο από ό, τι οι
περισσότεροι σε μαλακά και στη συνέχεια αποχώρησε από τη μάχη για την κορυφή,
ενώ η ταχύτητα του Alonso μέσα στο κυκλοφοριακό – και σε αυτούς με τις εναλλακτικές
στρατηγικές – όταν ήταν στα μεσαία του έδωσε ένα σαφές πλεονέκτημα σε σχέση με
όλους τους άλλους στην ίδια στρατηγική.
Αλλά μέχρι τότε, η στρατηγική του Alonso ήδη έδειχνε
καλύτερη. Τα μικρότερα πακέτα γύρων της Ferrari σήμαινε ότι ο Alonso έπιασε τον
Vettel στον 42ο γύρο με πιο φρέσκα ελαστικά σε μια στιγμή που και οι δύο είχαν
μία ακόμη στάση να κάνουν.
Ο Alonso πέρασε γρήγορα τη Red Bull και έφυγε μακριά,
γνωρίζοντας ότι ο Vettel θα πρέπει ακόμη να βάλει τα μαλακά.
Ενώ η Ferrari ήταν μακριά, ο Vettel είχε ακόμα μία ευκαιρία
όταν έβαλε τα μαλακά ελαστικά στους τελευταίους 5 γύρους να ψαλιδίσει μία
διαφορά 10 δευτερολέπτων από τους Raikkonen και Hamilton, οι οποίο μάχονταν σε
όλο τον αγώνα.
Ο πρωταθλητής τους έφτασε με ρυθμό περίπου τριών
δευτερόλεπτων ανά γύρο ταχύτερα και ξεκίνησε το τελευταίο γύρο με τον Hamilton
εν όψη.
Η Mercedes έμεινε μπροστά κατά μόλις 0,2 δευτερόλεπτα, με
τον Raikkonen αρκετά μακριά μπροστά για να διεκδικήσει τη δεύτερη θέση. Η Lotus
έτρεχε με σπασμένο εμπρός ρύγχος μετά από μια πρόωρη επαφή με τη McLaren Sergio
Perez.
Ο Jenson Button έκανε μια στρατηγική δύο pit stop στη
McLaren, επιτρέποντάς του να πάρει μία καλή πέμπτη θέση μπροστά από τον Massa.
Ο Daniel Ricciardo μετέτρεψε το εντυπωσιακό αποτέλεσμα του
από τα προκριματικά στην έβδομη θέση για την Toro Rosso, παρά μία αλλαγή στην
εμπρός πτέρυγα.
Οι Paul di Resta και Romain Grosjean ήταν όγδοος και ένατος.
Ο Nico Hulkenberg έπαιξε σημαντικό ρόλο στα πρώτα στάδια. Έτρεχε στην ίδια
στρατηγική με τον Vettel, πέρασε μπροστά από τη Red Bull νωρίς και οδήγησε τον
αγώνα για λίγο, καθώς οι τακτικές pit ξεδιπλώνονταν.
Ένα αργό pitstop σήμαινε ότι έχασε την ευκαιρία να μείνει
μπροστά από τον Vettel, και η επιλογή της Sauber για ένα πολύ σύντομο κομμάτι
με τα μαλακά στη μέση του αγώνα δεν απέδωσε, αφήνοντας τον 10ο.
Ταραγμένο Σαββατοκύριακο για τον Mark Webber που έγινε ακόμα
χειρότερο στον αγώνα. Εκκίνησε από το pit lane αλλά στον πρώτο γύρο είχε ένα
πρόβλημα με τα μαλακά ελαστικά και αμέσως έβαλε τα μεσαία και προσπάθησε να
ανέβει ψηλά, αλλά έσπασε την εμπρός πτέρυγα του σε μία επαφή με την Toro Rosso
του Jean-Eric Vergne και στη συνέχεια αποσύρθηκε, όταν η πίσω δεξιά ρόδα δεν
συγκρατήθηκε καλά μετά από ένα μεταγενέστερό pitstop για επισκευές.
Ο Nico Rosberg ήταν προβληματισμένος από ένα εμφανές
πρόβλημα στην ανάρτηση του από την αρχή και εγκατέλειψε τη Mercedes του, αμέσως
μετά το δεύτερο pit-stop του.
Μια σειρά οδηγών, συμπεριλαμβανομένων τόσο των ανδρών Red
Bull, θα πρέπει να διερευνηθεί – για εικαζόμενες παραβιάσεις DRS υπό κίτρινες
σημαίες – μετά τον αγώνα.
Ο Esteban Gutierrez θα μπορούσε να αντιμετωπίσει κυρώσεις
για το ότι ανέβηκε στο πίσω μέρος του μονοθεσίου του Adrian Sutil νωρίς στον
αγώνα, λήγοντας τον αγώνα και των δύο τους. Ο Sutil είχε νωρίτερα συγκρουστεί
με τη Force India του team-mate του di Resta.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου